Plan dnia
Ramowy Rozkład Dnia
06.30 – 8.20 zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci
lub indywidualnie, praca z dzieckiem zdolnym; czynności
porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci czynności
opiekuńcze; zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany
informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie,
zabawy ruchowe ; kontakty z rodzicami
8.20- 8.30 przygotowanie do śniadania; czynności higieniczne
i samoobsługowe; pełnienie dyżurów
8.30 – 8.50 śniadanie wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie
nawyków higieniczno-kulturalnych
8.50 – 9.00 czynności samoobsługowe i higieniczne
9.00 – 9.30 zintegrowana działalność edukacyjna zgodnie z podstawą
programową, zajęcia i zabawy edukacyjne zajęcia dydaktyczne
różnego typu realizowane wg wybranego programu wychowania
przedszkolnego
9.30 – 9.45 gry i zabawy ruchowe
9.45 – 10.15 zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zajęcia
i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu
realizowane wg wybranego programu wych. przedszkolnego
10.15 – 11.15 czynności samoobsługowe , higieniczne ; zabawy ,gry
sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy
organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery
i wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym,
obserwacje przyrodnicze; zajęcia sportowe, prace gospodarcze,
porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania ,
eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw
badawczych, konstrukcyjno- technicznych, wspieranie działań
twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą,
zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.
11.15 – 11.30 przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo – higieniczne
11.30 – 12.00 Obiad wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie
nawyków higieniczno-kulturalnych
12.00 – 12.10 czynności samoobsługowe ,higieniczne – mycie zębów
12.10 – 12.30 odpoczynek poobiedni słuchanie muzyki, czytanie dzieciom,
słuchanie słuchowisk w wykonaniu artystów
12.30 – 13.45 zabawy dowolne w sali /na powietrzu ,spacery, ćwiczenia
utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych ,zajęcia
wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez :
zabawy dydaktyczne ,ćwiczenia mowy, artykulacyjne, itp.,
zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające
percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe ,rysowanie
13.45 – 14.00 czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do
podwieczorku
14.00 – 17.00 zabawy i gry stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca
wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne wg
zainteresowań zajęcia w małych zespołach; prace porządkowe
tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności
i zainteresowania dzieci, rozmowy ind., rozchodzenie się dzieci